Rádi bychom vás upozornili na telefonní linku pomoci, kterou mohou za aktuálních karanténních opatření využívat mimo jiné i obyvatelé Prahy se zrakovým postižením.
Jaké služby linka nabízí:
- Přednostní nákup potravinových balíčků: Ve spolupráci s obchody Rohlík a Košík lze přes linku objednat balíček s potravinami na 3 dny (400 Kč) respektive 5 dní (700 Kč). Balíček je poté dobrovolníkem doručen až do domu. Platba zatím probíhá pouze v hotovosti během předání. Doba doručení je 2 až 3 dny.
- Pomoc s objednáním potřebných léků a zdravotních pomůcek.
- Zajištění dobrovolníka např. pro venčení psa, cestu na poštu apod.
- Zajištění psychosociální pomoci.
Operátoři zároveň pomůžou s důležitými informacemi, které se týkají opatření v boji proti coronaviru. Operátoři nejsou lékaři, ale poradí, jak se efektivně chránit před nákazou a přepojí na odborníky. Poskytnou vám též důležité kontakty, například na Státní zdravotní ústav, hygienickou stanici a další.
Přes linku nelze zajistit následující požadavky:
- Dopravu volajícího klienta.
- Doprovod volajícího po Praze.
- Pomoc klientovi v bytě.
Dostupnost linky:
- Linka je dostupná na bezplatném telefonním čísle 800 160 166.
- Provoz linky je nepřetržitý.
- Linka je určena obyvatelům Prahy v seniorském věku, se zdravotním postižením a dalším potřebným.
- Je dobré volat své přání s dostatečným předstihem, protože doba doručení může být dlouhá 2-3 dny.
Na zajištění linky s pražským magistrátem spolupracují Život 90 a Český červený kříž, callcentrum je u Invia.
Informaci připravil Jan Šnyrych.